تامین و تهیه مصالح ساختمانی ، تهاتربا آپارتمان و املاک

توسط0
5427
تامین و تهیه مصالح ساختمانی ، تهاتربا آپارتمان و املاک

تامین و تهیه مصالح ساختمانی

تامین و تهیه مصالح ساختمانی به شکل تهاتر مصالح ساختمانی معامله ای بسیار پیچیده و دو طرفه است. به این معنا که هم قیمت واحد ساختمانی و هم قیمت مصالح در آن مؤثر است. به همین جهت نزدیک کردن قیمتها نیاز به واسطه ای حرفه ای و متخصص در بخش ساخت و ساز دارد. شرکت توسعه عمران آساک با پشتوانه مالی و پتانسیل نیروهای متخصص مهندسی می تواند شما را در تأمین مصالح ساختمانی به صورت نقدی، اقساطی، اعتباری و تهاتری کمک نماید.

قراردادهای تهاتری نیز توسط تیمی حقوقی تنظیم می گردد. تهاتر در بخش خدمات ساختمانی و پیمانکاری بسیار پیچیده تر می باشد؛ چراکه استقرار مالکیت پیمانکار ارتباط محض با پیشرفت کار و ارائه صورت وضعیتها دارد.

 تهاتر مصالح ساختمانی چیست؟

  • آیا می دانید که تحت چه شرایطی می توانید تهاتر مصالح ساختمانی داشته باشید؟
  • آیا شما نیز به دنبال انجام معاملات پایاپای هستید؟
  • از شما دعوت می شود که در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات جالب و مفیدی را در خصوص تهاتر مصالح ساختمانی به دست بیاورید.
برای عضویت در اینستاگرام کلیک کنید

به چه معناست؟

تهاتر در واقع به معنای تبادل کالا به کالا بوده  و این امر از زمان های بسیار دور در میان افراد رواج داشته است به طوری که در این دوران پول و سیستم های مالی در اختیار نبوده است که این امر سبب می‌ شد، افراد برای برآورد نیازهای خود اقدام به تهاتر کنند.

تامین و تهیه مصالح ساختمانی

عامل تهاتر چیست ؟

شاید برای شما هم پیش بیاید که در عین بدهکار بودن به شخصی، از همان شخص بستانکار بوده باشید برای مثال خانه‌ی دوستتان را خریداری کرده‌ اید، و او پولی از شما به قرض گرفته است که در این وضع گویند که بدهی و طلب میان دو نفر یر به‌ یر شده است اصلی‌ترین عاملی که سبب تهاتر می‌ شود این است که 2 شخص که از همدیگر طلبی دارند، به یکدیگر هم بدهکار می‌ باشند.

هدف‌های اصلی تهاتر در بازار 

  •  تامین مالی پروژه
  • جبران کمبود نقدینگی

اهمیت تهاتر در پروژه‌های ساختمانی به شرح ذیل است :

  • صرفه جویی در صرف پول نقد
  • افزایش فروش واحدهای پروژه 

جایگاه تهاتر چیست ؟

امروزه تهاتر را می‌توان در بسیاری از صنایع مشاهده نمود که یکی از مهمترین آنها، تهاتر در بخش ساختمانی می‌باشد. ضمن اینکه با توجه به بالا بودن قیمت بسیاری از مصالح ساختمانی بسیاری از پیمانکاران اقدام به انجام تهاتر مصالح ساختمانی یا معامله پایاپای دارند که در ادامه مقاله راجع به انواع این موضوع توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه خواهیم داد.

انواع تهاتر مصالح ساختمانی

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، تهاتر مصالح ساختمانی عبارت است از ارائه یک یا چند واحد مسکونی، در قبال تهیه مصالح ساختمانی و بسیاری از پیمانکاران امروزه علاقه مندی زیادی را به این امر از خود نشان می دهند. توجه داشته باشید که در این مدل از تهاتر قیمت واحد مسکونی توسط کارشناسان قیمت گذاری شده; و طبق مبلغ این واحد مسکونی از تولید کنندگان مصالح اقدام به اخذ مصالح مورد نیاز خواهد شد. هم چنین توجه داشته باشید که نوع دیگری وجود دارد که در آن یک ساختمان را با ساختمان یا زمین کلنگی تهاتر می کنند.

نظر کارشناسان متخصص در رابطه با تهاتر مصالح ساختمانی

به نظر بسیاری از کارشناسان انجام معاملات پایاپای، در صنعت ساخت و ساز چندان هم بد نبوده و افرادی که در حال حاضر پول و وجه کافی در اختیار ندارند، می‌توانند زمین یا ساختمان در اختیار خود را با یک ساختمان دیگری تهاتر نمایند حتی در بسیاری از مواقع عملیات و فرایند مربوط به تهاتر ساختمانی بسیار ساده تر و راحت تر از نظام پول و ریالی می‌ باشد.

نکات مورد توجه در تهاتر مصالح ساختمانی

تهاتر مصالح ساختمانی یکی از موضوعاتی می‌باشد که در وضعیت اقتصادی امروزه بسیار مورد توجه واقع شده است و افراد بسیار زیادی به دنبال انجام بهترین و پرسودترین تهاتر هستند

اما افراد بایستی به این موضوع توجه داشته باشند که; یک سری نکات بسیار مهم در انجام معاملات پایاپای ساختمانی وجود دارد.

تهاتر مصالح

مهمترین نکات بسیار مهم در انجام معاملات پایاپای ساختمانی
  •  در پروژه های بزرگ قابلیت توجیه داشته و مورد تایید کارشناسان می‌ باشد.
  • توجه داشته باشید که تولید کنندگان برای برآورد مصالح مورد نیاز ساختمان و پیمانکاران بایستی از بودجه خود هزینه‌های لازم را انجام دهند.
  • این امر نیازمند زمان بوده که طرف دوم معامله بایستی منتظر این فرآیند باشد.

شرکت آساک تأمین راهنمای شما 

اگر کارفرما هستید و میخواهید مصالح مورد نیاز خود را تهاتر کنید و یا اگر تولید کننده ای هستید که امکان تهاتر دارید با شرکت آساک تأمین متخصص در این امر با کارشناسان مجرب تماس بگیرید شرکت آساک تأمین برای پیشرفت پروژه های عمرانی در زمینه تهاتر انواع مصالح ساختمانی با پیمانکاران و کارفرمایان محترم همکاری میکند.

گسترده فعالیت شرکت آساک بسیار وسیع است به همین دلیل همکاری در یک زمینه منجر به همکاری مجدد در پروژه های مختلف و تأمین اقلام مختلف می شود.

تهاتر موزاییک ؛ امروزه یکی از دغدغه های اصلی تمام پیمانکاران و ساختمان سازان تهیه مواد و مصالح مورد نیاز برای تکمیل پروژه های ساختمان سازی می باشد. از این رو بسیاری از پیمانکاران به سمت انجام معاملات تهاتری روی آورده اند. همانطور که میدانید در معاملات تهاتری از هیچگونه وجه نقدی استفاده نمیشود. معاملات تهاتری همان مبادله کالا با کالا است که از زمان های قدیم در بین مردم کشور های مختلف رواج داشته و مورد استفاده قرار میگرفت.

در این میان یکی از صنایعی که استفاده از معاملات تهاتری در آن بسیار رواج یافته است، صنعت ساخت و ساز می باشد. به این صورت که پیمانکاران در تلاشند مواد و مصالح مصرفی خود را از این روش به دست بیاورند. در ادامه مقاله قصد بررسی تهاتر موزاییک را داریم. که یکی از مصالح پر مصرف در ساختمان سازی می باشد.

منظور از تهاتر موزاییک چیست؟

همانطور که در بالا بیان کردیم موضوع تهاتر در عملیات ساخت و ساز توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. پیمانکاران و ساختمان سازان مواد و مصالح مورد نیاز خود را با انجام معاملات تهاتری به دست می آورند و در قبال مصالح دریافتی یک واحد ملک، آپارتمان و … را واگذار میکنند. این کار در عملیات ساخت و ساز مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه به صرفه جویی در مصرف هزینه کمک میکند، در فروش راحتتر واحد های مسکونی تاثیر گذار است و … # تهاتر موزاییک

موزاییک چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مصالح ساختمانی بسیار پر مصرف در ساخت و سازهای امروزی موزاییک می باشد. در واقع موزاییک به کف پوشی گفته میشود که دارای بافتی متراکم و فشرده است. در بیان دیگر میتوان گفت موزاییک نوعی بتن می باشد که فشردگی خود را از یکی از روش های لرزش یا فشار پرسی به دست می آورد. ساختار تشکیل دهنده موزاییک شامل سیمان، ماسه، پودر سنگ، سنگ دانه و آب می باشد و در ابعاد طرح های مختلف در بازار موجود است. # تهاتر موزاییک

لایه های تشکیل دهنده موزاییک

  1. لایه زیرین یا نارین

لایه زیرین به نسبت لایه های رویی از ضخامت بیشتری برخوردار است. وظیفه این لایه تحمل فشار می باشد و همانند لایه رویه از سیمان، آب و ماسه تشکیل شده است.

  1. لایه رویه و یا رنگ موزاییک

لایه رویه در واقع نقش و نگار سطح موزاییک را تشکیل میدهد. این لایه از ترکیبات دانه بندی شده و رنگی، آب، پودر سنگ و سیمان تشکیل شده است. # تهاتر موزاییک

مواد تشکیل دهنده موزاییک

موادی که در تولید موزاییک مورد استفاده قرار میگیرد را معمولا میتوان به راحتی در طبیعت پیدا کرد و مورد استفاده قرار داد. همین امر منجر گردیده تا موزاییک ها کم هزینه و از نظر اقتصادی به صرفه تر از سایر کفپوش ها باشند. مواد تشکیل دهنده موزاییک عبارت است از:

  • سیمان
  • آب
  • ماسه
  • ریگ رنگی
  • پودر سنگ
  • رنگ افزودنی

مراحل تولید موزاییک

  1. تهیه و آماده سازی مواد و مصالح مورد نیاز
  2. مواد و مصالح تهیه شده در این مرحله باید انبار شود.
  3. در این مرحله مصالح مورد استفاده شستشو داده میشود.
  4. لازم است مصالح مصرفی را با یکدیگر ترکیب کرد.
  5. پس از آن باید اقدام به قالب گیری و برش موزاییک ها نمود.
  6. سپس باید به خوبی سابیده شود و صیقل داده شود.
  7. موازییک های ساخته شده را در گرم خانه قرار دهید.
  8. بتونه کاری های مورد نیاز انجام گیرد.
  9. در آخر باید مرحله دپو کردن انجام شود و موازییک ها آماده شود.

انواع موزاییک

موازییک سنگ دار

موزاییک های سنگ دار به موزاییکی میگویند که سطح رویه آن از سنگ های تزیینی تشکیل شده است و به سه نوع شسته، صاف و شیاردار تقسیم میشود. توجه کنید موزاییک های سنگی طبق اندازه سایز و قطر دانه ها خود به 5 نوع تقسیم بندی میشود. # تهاتر موزاییک

تهاتر موزاییک

موزاییک سیمانی

سطح رویه موزاییک های سیمانی هیچگونه سنگ دانه تزیینی ندارد و تنها شامل تعدادی شیار و طرح های ساده میشود. # تهاتر موزاییک

موازییک شسته

موازییک شسته نوعی موازییک است که سطح رویه آن از دانه های شن برجسته تشکیل شده است.

موزاییک شیاردار

موزاییک شیار دار به موازییکی میگویند که سطح رویه آن دارای فرورفتگی و برجستگی می باشد و در اشکال مختلفی موجود است. از موزاییک های شیار دار در سنگ فرش پیاده رو و محوطه استفاده میشود. # تهاتر موزاییک

موزاییک پلاکی

موزاییک پلاکی موزاییک هایی هستند که سطح روی آن از مصالح ساختمانی سخت و صیقل پذیر تشکیل شده است. سنگ های به کار رفته در ساخت این موزاییک تعین کننده ابعاد آن می باشد. # تهاتر موزاییک

انواع روش های تولید موزاییک

به طور کل موزاییک ها با استفاده از دو روش تهیه میشوند. که این روش ها عبارت است از:

1.روش پرسی

در روش پرسی با استفاده از دستگاه پرس و اعمال فشار، در ساختار موزاییک ها تراکم ایجاد میشود. توجه کنید فشار وارد شده توسط دستگاه باید بر اساس ابعاد و اندازه سنگ دانه ها اعمال شود. موزاییک های تولید شده به روش پرسی به طور حتم نیازمند ساب خوردن می باشند.(دو قشری) # تهاتر موزاییک

تهاتر موزاییک

2. روش ویبره ای

در روش ویبره ای بر خلاف روش قبلی هیچگونه فشاری اعمال نخواهد شد و عملیات تراکم و یکنواخت سازی با استفاده از دستگاه های لرزاننده انجام میگیرد. موزاییک های تولید شده به این روش به این دلیل که دارای سطح صافی هستند نیاز به ساب کردن ندارند. یکی از انواع موزاییک های ویبره ای در ساختار خود دارای سنگ تزیینی می باشد و لازم است عمل سایش بر روی آن اعمال گردد. (تک قشری) # تهاتر موزاییک

سخن پایانی

همانطور که بیان شد موزاییک ها در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد استفاده قرار میگیرند و کاربردهای فراوانی دارند. از این رو امروزه انواع رنگ و طرح موزاییک ها را در بازار مشاهده میکنیم که در ابعاد و اندازه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. توجه کنید از آنجا که این محصولات معمولا به عنوان کفپوش در مکان های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند، کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به کمبود نقدینگی در صنعت ساخت و ساز توصیه میکنیم برای تهیه این محصولات به دنبال شرکت ها و فروشگاه هایی باشید که حاضر به انجام معاملات تهاتری باشند. به این ترتیب میتوانید بدون پرداخت وجه نقد میزان موزاییک مورد نیاز برای تکمیل پروژه خود را تهیه کنید.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

تهاتر شن و ماسه

تهاتر یکی از روش های تامین مصالح ساختمانی برای پروژه های بزرگ ساختمانی می باشد. حال ممکن است برای شما سوال پیش آید که تهاتر به چه معناست؟ در پاسخ به این سوال لازم است بگوییم که تهاتر به معنای مبادله پایاپای می باشد. که این مبادله را می توان به سه دسته مبادله کالا به کالا، کالا با خدمت و خدمت با خدمت دسته بندی کرد. در واقع موضوع تهاتر زمانی به وجود می آید که یک پروژه با عدم نقدینگی و یا رکود بازار مواجه شده باشد. در این مقاله قصد داریم شما با مصالح ساختمانی شن و ماسه آشنا کرده و مطالبی را در زمینه تهاتر شن و ماسه ارائه دهیم.

مراحل تهاتر شن و ماسه چگونه است؟

به طور مثال در یک پروژه ساخت و ساز ممکن است کارفرما به دلیل کمبود نقدینگی، نتواند شن و ماسه و یا بتن مصرفی را تهیه کند. در این صورت او می تواند با تولید کننده شن و ماسه تهاتر انجام دهد. در این روش کارفرما می تواند در ازای گرفتن شن و ماسه مصرفی پروژه، به تولید کننده یک یا چند واحد مسکونی و یا تجاری، زمین، ملک کلنگی و … بدهد. که البته این داد و ستد باید مطابق با توافق دو طرف انجام شود. لازم به ذکر است که موضوع تهاتر یکی از مسائل مهم در صنعت ساخت و ساز می باشد که به دلیل عدم نقدینگی و رکود بازار، بهترین روش برای رونق بازار مسکن می باشد.

تهاتر شن و ماسه

آشنایی با شن و ماسه
ماسه چیست؟

ماسه در واقع سنگ ریزه هایی است که به طور معمول در کنار دریا و سواحل دیده می شود. ماسه یکی از مصالح ساختمانی می باشد که با آهک مخلوط شده و ترکیب این دو ماده با هم، به عنوان مقاوم کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

شن چیست؟

شن متشکل از سنگ دانه هایی است که از جدا شدن و خرد شدن سنگ های طبیعی به وجود می آید. لازم به ذکر است که اندازه شن از ماسه کمی بزرگتر می باشد.

بررسی انواع شن_ ماسه_ شن و ماسه
  • انواع شن بر اساس شکل
  • شن های زبر
  • شن های نخودی و یا بادامی (شن های گردی که دارای سطح صاف هستند)
  • شن های سوزنی
  • شن های پولکی
  • انواع شن بر اساس چگالی
  • شن سبک دانه
  • شن معمولی
  • شن سنگین دانه

انواع ماسه در صنعت ساختمان سازی

ماسه شکسته (تشکیل شده از خرد کردن سنگ آهک مترکم، سنگ گرانیت و یا هر نوع سنگ متراکم دیگر)

تهاتر شن و ماسه

ماسه شسته

ماسه بادی (متشکل از دانه های کوچک)

ماسه‌ های خاکی (تشکیل شده از ذرات ریز مانند خاک اما به رنگ طوسی)

ماسه دوبارشور (این ماسه ترکیبی از دانه بندی و قطر بزرگترین دانه های موجود می باشد. لازم به ذکر است که این ماسه مطابق با استاندارد ها می باشد. این ماسه برای ساخت بتن استاندارد و بلوک های سیمانی مناسب می باشد)

انواع ماسه بر اساس شکل
  • ماسه گرد
  • ماسه گوشه دار
  • ماسه شبه گرد
  • ماسه مخلوط

انواع شن و ماسه

شن و ماسه طبیعی (این نوع شن و ماسه از سرند کردن و شستن و دانه بندی مخلوط شن و ماسه به وجود می آید)

شن و ماسه شکسته (این نوع شن و ماسه از خرد کردن قطعات بزرگ درون سنگ شکون  شکستن در محل های مصرف شن و ماسه در ساختمان به وجود می آید)

کاربرد های شن و ماسه چیست؟

  • کاربرد در بتن (بیش از 75 در صد بتن را شن و ماسه تشکیل می دهد)
  • کاربرد در راه‌ سازی

تهاتر شن و ماسه

استفاده از شن و ماسه در آسفالت

کاربرد در بالاست (شن و ماسه علاوه بر نگهداری ریل ها و توزیع بار چرخ ها، می تواند زهکشی زیرسازی راه آهن را نیز انجام دهد)

استفاده از شن و ماسه در مصالح نفوذ پذیر (کاربرد شن و ماسه به عنوان فیلتر و زهکش در سازه های مختلف)

کاربرد در مصالح نفوذ نا پذير (استفاده از شن و ماسه در آب بندی دیوار های مخازن و کانال ها، قسمت های نفوذ ناپذیر در سد های خاکی و ….)

استفاده از شن و مامسه در لايه‌ های مقاوم در برابر فرسايش (از جمله لایه های مقاوم در برابر فرسایش می توان به کانال ها، سطح خارجی سد های خاکی، رود ها، موج شکن ها و … اشاره کرد)

استفاده از شن و ماسه در خاكريز

کاربرد در مصارف صنعتی (استفاده از شن و ماسه در شیشه سازی، ریخته گری، تصفیه آب و …..)

54321
(0 votes. Average 0 of 5)
نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام شما:*

وبسایت:

دیدگاه شما