بهترین وکیل امور شهرداری _ ماده 100

توسط0
315
بهترین وکیل امور شهرداری _ ماده 100

وکیل امور شهرداری

برای مشاوره یا انجام امور شهرداری ، کمیسیون های ماده 100 ماده 99 و ماده 77 ، جواز ساخت و پروانه ساخت و عوارض شهری ، قرارداد با وکیل پایه یک برای امور شهرداری و… با کارشناسان و مهندسان مجرب شرکت توسعه عمران آساک تامین می توانید اینجا کلیک کنید و بلافاصله با ما ارتباط بگیرید .

طبق گفته وکیل امور شهرداری، دعاوی مربوط به نهاد شهرداری مانند شکایت از شهرداری برای تخریب ملک، دعاوی مربوط به کمیسیون ماده 100، ایجاد چاله های خیابانی توسط شهرداری، دعاوی مربوط به اخذ پایان کار، دعاوی مربوط به ساخت و ساز و … کاری بسیار تخصصی است.

میتوان گفت بدون وجود وکیل شهرداری متخصص، به نتیجه رسیدن دعاوی شهرداری تقریبا غیر ممکن خواهد بود. از این رو توصیه میشود رسیدگی به این نوع دعاوی به وکیل امور شهرداری سپرده شود. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا به اختصار توضیحاتی در مورد نهاد عمومی شهرداری، وکیل امور شهرداری، مزایای مراجعه به وکیل شهرداری، کمیسیون های مختلف شهرداری و …. برای اطلاع بیشتر شما عزیزان ارائه نماییم.

همانگونه که بیان شد دعاوی شهرداری و کمیسیون های مربوط به آن امری تخصصی است. گروه حقوقی آساک دارای سالها سابقه و تجربه در زمینه رسیدگی به دعاوی مربوط به شهرداری میباشد. موسسه حقوقی آساک با همکاری وکلای پایه یک دادگستری، آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در زمینه ی دعاوی مربوط به شهرداری می‌باشد.

شهرداری

طبق گفته وکیل امور شهرداری، شهرداری یکی از نهادهای عمومی غیر دولتی محسوب می شود. مرجع رسیدگی به شکایت از اقدامات و تصمیمات خلاف قانون توسط شهرداری، دیوان عدالت اداری میباشد.

وکیل شهرداری اذعان میدارد قوانین و مقرراتی که در دعاوی مربوط به شهرداری استفاده میشوند، از ظرافت و پیچیدگی خاصی برخوردارند. دعاوی و امور مربوط به شوراهای اسلامی شهرها، شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده 5 و شکایت از طرح تفصیلی نیز جزو دعاوی و مباحث مرتبط با شهرداری ها میباشد.

بلافاصله اینجا کلیک نمایید و با کارشناسان و مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

مشاوره امور شهرداری

اگر وکیل شهرداری به قوانین و مقررات حوزه شهرداری تسلط کافی نداشته باشد، قادر نخواهد بود از حقوق موکل خود دفاع نماید. افرادی که با عنوان وکیل شهرداری فعالیت می کنند باید بر قوانین شهرداری تسلط کافی داشته باشند. وکیل امور شهرداری باید این توانایی را داشته باشد که از حق و حقوق موکل خود به نحو مناسبی دفاع نماید.

کمیسیون های شهرداری

همانگونه که بیان شد شهرداری جزء موسسات دولتی محسوب نمی‌شود. اما قانون وظایفی را به این نهاد عمومی غیر دولتی محول نموده است. همچنین قانون یکسری اختیارات برای تضمین حقوق متقابل مردم و شهرداری در نظر گرفته است. به همین جهت چهارکمیسیون مهم برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بین مردم و شهرداری پیش‌بینی شده است. این کمیسیون ها عبارتند از:

 کمیسیون مندرج در ماده ۸ قانون نوسازی

 کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری¬ها

 کمیسیون ماده ۷۷

 کمیسیون ماده ۱۰۰

در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد هر یک از کمیسیون های مذکور و وظایف و اختیارات آنها میپردازیم.

– کمیسیون مندرج در ماده ۸ قانون نوسازی:

بر اساس بیانات وکیل امور شهرداری، این کمیسیون از سه نفر افراد محلی بصیر و مطلع در تقویم املاک تشکیل میشود. یک نفر آنها از طرف انجمن شهر و دیگری از طرف رئیس دادگاه شهرستان و نفر سوم از طرف وزارت کشور تعیین می‌شود.

تصمیم اکثریت اعضاء کمیسیون مذکور لازم الاجراء است. رسیدگی به سایر اختلافات ناشی از اجرای قانون نوسازی منحصراً در صلاحیت کمیسیون رفع اختلاف موضوع ماده ۷۷ قانون شهرداری می‌باشد.

وکیل امور شهرداری

 وظایف و اختیارات کمیسیون مندرج در ماده ۸ قانون نوسازی:

1- بررسی و رسیدگی به اعتراضات راجع به ممیزی در مورد اختلاف مساحت اراضی و مستحدثات و محل وقوع ملک

2- تطبیق مشخصات ملک با ضوابط موضوع ماده ۴ اعلام شده از طرف شهرداری در شهرهای مشمول ماده ۲ این قانون

3- رسیدگی به اعتراضات راجع به ارزیابی املاک و حقوق کسب و پیشه و میزان آن مربوط به اجرای طرحهای نوسازی و اصلاح و توسعه معابر در کلیه شهرداری های کشور

– کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها :

وظیفه کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از ایجاد و تاسیس تمام اماکنی است که موجب بروز مزاحمت برای ساکنان می‌شود یا مخالف اصول بهداشت در شهرها است. از جمله این موارد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

– تخریب کوره‏های آجر و گچ و آهک پزی و خزینه گرمابه ‏های عمومی مخالف بهداشت، با رعایت مقررات مرتبط

– جلوگیری از تاسیس کارخانه ‏ها، کارگاه ‏ها، گاراژهای عمومی و تعمیرگاه‏ها، اصطبل چارپایان و مراکز دامداری و به‏طور کلی تمام مشاغل و کسب‏هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا کنند یا تولید دود یا عفونت یا تجمع حشرات و جانوران مینماید

– جلوگیری از آلوده شدن هوای شهر با نظارت و مراقبت در وضع دودکش‏های اماکن و کارخانه ‏ها و وسایط.

جهت عضویت در اینستاگرام توسعه عمران آساک کلیک کنید.

پیج اینستاگرام

– کمیسیون ماده ۷۷ :

اعضای کمیسیون ماده 77 از نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و شورای اسلامی شهر تشکیل می‌شود. وکیل شهرداری بیان میدارد که رفع هر گونه اختلاف بین مودی و شهرداری در مورد عوارض به کمیسیون ماده 77 ارجاع میشود.

بدهی‏هایی که این کمیسیون تشخیص میدهد طبق مقررات اسناد لازم الاجرا و به ‏وسیله اداره ثبت قابل وصول هستند. واحد اجرای ثبت موظف است بر اساس تصمیم این کمیسیون نسبت به صدور اجراییه و وصول طلب شهرداری اقدام کند. تصمیم کمیسیون ماده ۷۷ قطعی است.

– کمیسیون ماده ۱۰۰ :

مالکین املاک و اراضی، در محدوده شهر یا حریم آن قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان باید نسبت به دریافت مجوز از شهرداری اقدام کنند. کمیسیون ماده 100شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه بوسیله مأمورین خود جلوگیری نماید.

در مواردی که شهرداری از ادامه‌ احداث ساختمان بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه جلوگیری می‌کند، مکلف است حداکثرطی یک هفته از تاریخ جلوگیری، موضوع را در کمیسیون مذکور مطرح کند. در غیر این صورت کمیسیون به تقاضای ذی‏نفع به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

اگر تصمیم کمیسیون بر تخریب تمام یا قسمتی از بنا باشد مهلت مناسبی تعیین می‌نماید. این مهلت نباید از دو ماه تجاوز کند.

کمیسیون ماده 100 در ابتدا پرونده را به ذی‏نفع ارسال نموده و به او اعلام می‌نماید که طی ۱۰ روز توضیحات خود را به صورت کتبی ارسال نماید.

اگر شهرداری موظف به جلوگیری از عملیات ساختمانی باشد اما دستور شهرداری اجرا نشود، می‌تواند با استفاده از مأموران اجرائی خود و در صورت لزوم از طریق مأموران انتظامی برای متوقف ساختن عملیات ساختمانی اقدام نماید.

 

54321
(1 vote. Average 5 of 5)
نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام شما:*

وبسایت:

دیدگاه شما